تبلیغات در سایت ما

آموزش موزیک

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 15
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 28
  • ورودی امروز گوگل : 2
  • ورودی گوگل دیروز : 3
  • آي پي امروز : 7
  • آي پي ديروز : 9
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 239
  • بازدید کلی : 8700
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 13.58.8.127
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    بهترین خواننده از نظر شما؟
    درباره ما
    مهدی بخشنده Mehdi1380@mailfaorg 09307156495
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    درباره ساز (ایرانی و خارجی)

    درباره ساز (ایرانی و خارجی)

    ساز به وسایل نواختن موسیقی گفته می‌شود.

    اگرچه هر وسیله‌ای را که صدا بدهد می‌توان ساز دانست ولی در این مقاله منظور از ساز وسایلی است که صرفاً برای اجرای موسیقی ساخته شده است.

    احتمالاً قدیمی‌ترین وسیله تولید موسیقی صدای انسانی است. بعد از آن شاید انواع سازهای کوبه‌ای و پس از آنسازهای بادی قدمت بیشتری دارند. یک قطعه استخوان سوراخ شده مربوط به دوره انسان نئاندرتال را قدیمی‌ترین ساز بادی کشف‌شده می‌دانند.

    سازهای زهی نیز در فرهنگ‌های مختلف بشری به کار می‌رفته و در تماس‌های بین فرهنگ‌ها انواع آن متحول شده و بسیاری از این گونه سازها در نقاط مختلف جهان دیده می‌شوند که در عین تفاوت جنبه‌های مشترک بسیاری دارند.

    فن تولید ساز به‌ویژه پس از انقلاب صنعتی در اروپا پیشرفت بسیار کرد و انواع سازهای پیچیده و زیبا با توانایی صدادهی عالی در اروپا تولید شده و می‌شود. در قرن بیستم ژاپن و اخیراً چین نیز سازهایی با کیفیت بسیار خوب تولید کرده‌اند.

    همچنین پیشرفت فناوری الکترونیک عرصه وسیعی را برای سازهای الکترونیک باز کرد و بویژه کاربرد رایانه در تولید موسیقی نمای تازه‌ای از مفهوم ساز را در برابر موسیقی‌دانان گسترده است.

    بررسی و طبقه‌بندی و شناخت سازها را «سازشناسی» یا «ارگانولوژی» می‌نامند. سازها را به صورت‌های مختلف دسته بندی کرده‌اند ولی معمول‌ترین (و نه لزوماً دقیق‌ترین) دسته‌بندی سازها تقسیم آن‌ها به سازهای زهی، سازهای بادی، سازهای کوبه‌ای، سازهای صفحه‌کلیددار، سازهای الکترونیک وصدای انسانی است.

    گیتار بیس

    گیتار بیس نوعی ساز زهی است که صدایش به وسیله یک تقویت کننده الکتریکی (آمپلیفایر) تقویت می‌شود. این ساز که برای تولید صداهایی با فرکانس و تن پایین استفاده می‌شود، از نظر ظاهری بسیار شبیه به گیتار الکتریک می‌باشد

    با این تفاوت که بدنه بزرگ‌تری دارد، دسته و میزان‌بندی‌اش بلندتر است، و معمولاً دارای چهار سیم (گاهی پنج یا شش) می‌باشد که از نظر تن یک اکتاو پایین‌تر از گیتار الکتریک، در محدوده بیس کوک می‌شود. گیتار بیس هم می‌تواند درای پرده‌بندی باشد و هم می‌تواند بدون پرده‌بندی باشد، اما در اکثر موسیقی‌های عامه‌پسند بیس‌های پرده‌بندی شده رایج‌اند. علاه بر این‌ها گیتار بیس آکوستیک تو خالی نیز موجود می‌باشد.

     

     

    از حدود سال ۱۹۵۰ به بعد در موسیقی‌های راک و پاپ گیتار بیس به صورت وسیعی جایگزین کنتر باس شد و تولید صداهایی با تن پایین را بر عهده گرفت. همچنین گیتار بیس به صورت تکی، در موسیقی‌های جاز، لاتین و فانک و فلامنکو استفاده می‌شود.

    درباره ی ویولن

    درباره ی ویولن

    تاریخچه ی ویولن

    در قرن 16 میلادی دو نوع ویولا به نام "Viola Gamba" و "Viola Brazza" به عنوان ساز زهی در اروپا معمول گردیده بود و شکل امروزی ویولن با استفاده از شکل و ساختمان ویولا ابداع شده است. اولین کسی که به ساختن ویولن پرداخت شخصی بود از اهالی ایتالیا به اسم کاسپارو برتولوئی.
    فن ساختن ویولن از قرن هجدهم به درجه کمال رسید و سازندگان ماهر ایتالیایی از جمله «استرادی واریوس» به ساختن ویولن های عالی موفق شدند که در حال حاضر ویولن های آنها جزو شاهکارهای هنری و صنعتی جهان محسوب می شود و اغلب آنها در موزه ها و یا در دست ویولنیست های مشهور جهان می باشد. به تدریج با گذشت زمان، ساز ویولن عمومیت پیدا کرد و برای ساختن آن در کشورهای اروپایی کارخانجاتی به وجود آمد و رفته رفته به سایر کشورهای شرقی راه یافت.
    ویولن از اواخر دوره قاجاریه و دوره رضاشاه در ایران معمول گردید و در ارکسترهای ملی به کار گرفته شد. به طوری که در حال حاضر موسیقی سنتی و آثار ایرانی را با ویولن نیر می نوازند. امروزه برای سنین مختلف چهار نوع ویولن ساخته می شود.

    دسته بندی موسیقی


    طور سنتی تولید موسیقی را می‍توان به سه مرحله‍یِ کلی تقسیم کرد:

    -       ضبط

    -       میکس

    -       مسترینگ

     

    گیتار الکتریک

     

    گیتار برقی یا گیتار الکتریک نوعی گیتار که آن به وسیله تقویت کننده‌ای الکتریکی تشدید و یا تغییر می‌یابد. ارتعاشات وارده بر سیم‌های گیتار توسط قطعه‌ای به نام پیک‌آپ به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌شود.

    در واقع پیک‌آپ همانند یک میکروفن عمل می‌كند، با این تفاوت که چون یک سیستم مغناطیسی است فقط ارتعاشات سیم فولادی گیتار را دریافت کرده و آن‌ها را به صورت سیگنال صوتی در می‌آورد، سپس سیگنال‌ها از طریق یک سیم به آمپلیفایر (تقویت کننده) فرستاده می‌شوند. و در آخر صدای تقویت شده توسط یک یا چند بلندگو پخش می‌شود؛ در ابتدا گیتارهای الکتریکی تنها یک پیک‌آپ داشتند، اما امروزه با دو تا پنج پیک‌آپ نیز ساخته می شوند.

     

    ایده پیدایش گیتارهای الکتریکی از آنجا آغاز شد که در همنوازی‌ها‌ صدای گیتار آکوستیک در بین صدای سازهای دیگر مانند بیس و درام گم بود و به وضوح شنیده نمی‌شد. در نتیجه در صدد آن برآمدند تا صدای گیتار را تقویت کنند، و بهترین راه برای این کار استفاده از علم الکترونیک بود...!

     

    تمرین های انگشت گذاری در گیتار الکتریک

    تمرین های انگشت گذاری : این جلسه بسیار پر اهمیت است. این تمرین ها تمرین های بسیار مفیدی هستند که دست شما روی گیتار بتواند راه بیافتد. در اینجا چند مثال برای شما در نظر گرفته ام :

    آموزش مقدماتی نی درس 1

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش موزیک و آدرس music-mehdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر مهدی بخشنده






    آخرین نظرات کاربران
    - از طرف مه:
    من - /
    عارف - I LOVE YOU MoHAMMAD
    پاسخ: Ok - 1394/10/3
    عارف - خیلی خوشحالم از اینکه تو به دنیا اومدی


    محمد علیزاده عاشقتم
    پاسخ: بله - 1394/10/3
    عارف - خدا بیا دمرزتش
    پاسخ: بله منم عاشق صداشم - 1394/10/3
    لیدا - مگا لینک یکی از بهترین پیج های تبادل لینک در ایران با رتبه بسیار عالی در گوگل از شما برای تبادل لینک دعوت به عمل می آورد.
    پاسخ: باشه - 1394/9/24
    جمال - سلام دوست گلم خوبی؟ در مورد آموزش نی مطلب بزاری ممنون میشم. اگه مطلب گزاشتی یه خبر بده ... ممنون از لطفت
    پاسخ: چشم دوست عزیز
    پاسخ: چشم - 1394/9/19
    مدیریت سایت بزرگ مگا لینک - سلام. نظرت در مورد تبادل لینک چیه؟ اول سایتم رو ببین و بعد نطرت رو بگو...مرسی http://megalink.ir/
    پاسخ:باشه
    پاسخ: اوکی - 1394/9/18
    محمد مهدی - دوست گرامی یک روش خوب برای افزایش بازدید پیدا کردم دیدم وبلاگت ارزشش داره برای همین گفتم بهت پیشنهاد بدهم اگر می خواهی با روش کار من آشنا بشی به وبلاگ من سر بزن مرسی ی ی ی ی
    پاسخ: ببخشید اسم وبلاگتون رو بدید
    پاسخ: باشه - 1394/9/18
    - سلام - /
    Omid - من یه کمی یاد گرفتم - 1394/9/12
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به آموزش موزیک امتیاز دهید